Gratis vareprøver | Gratis frakt over 299,- | Lager i Oslo

Kjøpsbetingelser

HVA GJELDER NÅR DU HANDLER PÅ NETT HOS SKINTIQUE?

Alle produkter fra denne nettbutikken er solgt direkte fra Elite Cosmetics AS ref. elitecosmetics.no - org. nr. 929 415 043, heretter «Skintique».

Kjøpsbetingelsene gjelder for salg av alle varer fra www.skintique.no.

Når du har lagt inn en bestilling hos oss opprettes en avtale om kjøp mellom deg og Skintique. En bekreftelse på din bestilling blir sendt til den e-postadressen du oppga ved bestilling. 
Dersom feil pris, leveringstid eller andre omstendigheter inntreffer, forbeholder Skintique i seg retten til å endre dette i ettertid. Hvis dette inntreffer vil vi kontakte deg og informere om dette. Du har da full rett til å endre eller kansellere din bestilling.

Skintique inngår ikke avtale med personer som er under 18 år.

Skintique forbeholder seg retten til å nekte en bestilling.
Ved oppdagelse av eventuelle falske bestillinger eller andre forsøk på bedrageri vil saken bli meldt til politiet. 

UTSOLGTE VARER

Det tas forbehold om utsolgte varer. Skulle en eller flere av varene du har bestilt være utsolgt på lager, tar vi kontakt med deg for å finne beste mulige løsning. Ønsker du ikke å vente til varen er tilbake på lager, refunderer vi pengene du har betalt samme dag.

REGISTRERING

For å handle i Skintiques nettbutikk kan du registrere deg som kunde eller du kan handle som gjest. Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epostadresse. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk.

ADRESSE

Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt under bestilling. Adresseendring kan gjøres på Min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig dersom du handler med kort. Ved fakturakjøp sendes varene til din folkeregistrerte adresse.

PRISER

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og eventuelt gebyr og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer der fristen vises i annonser eller nyhetsbrev.

Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Vi vil da kontakte kunden innen neste virkedag og finne en god løsning.

RABATTKODER

Rabattkoder kan ikke kombineres. Man kan kun benytte en rabattkode pr handel. Rabattkoden må legges inn i handlekurven, og kan ikke legges til i etterkant. Rabattkoder gjelder en gang pr. kunde, om ikke annet er spesifisert under tilbudet. Har du brukt en rabattkode som gir deg rabatt når du handler for et minimumsbeløp, vil rabatten falle vekk dersom du returnerer varer som gjør at du kommer under minimumsbeløpet. Rabattbeløpet blir trukket fra varene som blir returnert, slik at beløpet som blir refundert er det beløpet som faktisk er betalt. Dersom du ønsker mer informasjon om denne prosessen, ta kontakt med oss på kundeservice@skintique.no.

BETALING

Kredittkort
Kjøp i vår nettbutikk kan betales med bankkort/kredittkort (Visa, Mastercard eller American Express) enten direkte eller via PayPal, eller med Klarna faktura og Klarna delbetaling. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med våre samarbeidspartnere Stripe og PayPal blir denne sikkerheten ivaretatt. Stripe er en av verdens ledende tilretteleggere av betalingsløsninger for nettbutikker.

Faktura/delbetaling med Klarna
Vi tilbyr betaling med faktura og delbetaling i samarbeid med Klarna AB. Fakturaen blir sendt på e-post og betalingsfrist er 30 dager. Leveranse skjer til bestillerens folkeregistrerte adresse, og annen leveringsadresse enn denne er ikke mulig.

For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer vil påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Elite Cosmetics AS forbeholder seg retten til i enkelte tilfeller å nekte leveranse og gjennomføre en ny kredittvurdering av bestilleren.

Vi gjør oppmerksom på at dersom du handler på faktura og ønsker å heve kjøpet, kan du kun heve kjøpet ved å sende varene tilbake til oss, og kan ikke heve kjøpet i en av våre fysiske butikker.

Dersom du å ønsker å returnere til oss og har valgt faktura som betalingsmåte må du gi beskjed til kundeservice før fakturaforfall. Da unngår du at faktura purres før retur er behandlet. Send e-post med info om ordrenummer og fakturanummer til kundeservice: kundeservice@skintique.no

FRAKT OG LEVERING

Vi har gratis frakt på alle bestillinger over 299,- med Pakke i postkassen, ellers belastes det kr. 45,- i fraktkostnad. 

Pakke til hentested er gratis ved kjøp over 499,-, ellers belastes det kr. 75,- i fraktkostnad. 

Hjemlevering med Posten er gratis ved kjøp over 1.500,-, ellers belastes det kr. 99,- i fraktkostnad.

Viktig informasjon angående Pakke i postkasse:
Pakke i postkassen kan kun sendes til din folkeregistrerte adresse. Pakken vil ikke komme frem om du ikke er registrert på den aktuelle adressen. Skal du sende til en annen adresse en din folkeregistrerte adresse, velg Pakke til hentested eller Hjemleleving istedet.
Skintique er ikke ansvarlig for pakker som blir stjålet/forsvinner fra din postkasse, og vi har ikke anledning til å erstatte disse. Når pakken er levert av postbudet i din postkasse går ansvaret for pakken over fra Posten til deg.
Pakker som er for store til å leveres i din postkasse, vil bli levert til ditt nærmeste utleveringssted, og du vil motta melding fra Posten om dette.
Pakke i postkassen er ikke tilgjengelig for ordrer med verdi over kr. 2.000,-.

Ordrer din sendes med fraktmetoden du har valgt. Leveringstid er 1 til 5 virkedager, og senest 30 dager etter bestilling er mottatt (§6 i Forbrukerkjøpsloven), avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der Skintique eller Posten har mye trafikk. Skintique forbeholder seg retten til å endre leveringsmetode.

Heving ved forsinkelse
Dersom Skintique ikke kan levere til avtalt tid, og senest innen 30 dager etter bestillingen er mottatt, skal forbrukeren oppfordre Skintique til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom Skintique ikke leverer innen denne tilleggsfristen, kan forbrukeren heve avtalen.

Hvis Skintique har nektet å levere varene, hvis levering innen avtalt tid er avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller hvis forbrukeren før inngåelsen av avtalen har underrettet selgeren om at levering innen eller på et bestemt tidspunkt er avgjørende, så har Skintique i slike tilfeller ikke levert i tide i samsvar med § 6, og forbrukeren kan umiddelbart heve avtalen. Dersom det foreligger hevingsrett, vil forbruker få pengene tilbakebetalt senest innen 14 dager fra hevingsrett inntreffer.

UAVHENTEDE PAKKER

Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,-, for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

ANGRERETT

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp kunden gjør i Skintiques nettbutikk. Angreretten er på 14 dager fra varen(e) er mottatt (jf. Angrerettloven § 21).  Det betyr at du innen 14 dager etter mottak av varen(e) må gi oss melding om at du angrer kjøpet. Det kan du gjøre på e-post til kundeservice@skintique.no. Deretter har du ytterligere 14 dager på å sende varen(e) i retur.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 8, første ledd bokstav i). Ønsker du å returnere varer vil du få tilsendt en ferdig frankert returetikett som klistres på esken, og leveres på nærmeste postkontor. Produktene som skal returneres må pakkes forsvarlig inn, slik at de ikke påføres noen skade under transport. Skadede returer refunderes ikke. Varen må være i sin originale emballasje med ubrutt forsegling. Retur av varer med brutt forsegling, vil ikke blir akseptert.

Ved godkjent retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Returfrakten trekkes fra det refunderte beløpet.

Vi gjør oppmerksom på følgende utdrag fra angrerettloven: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 5, punkt a).

REKLAMASJON - MANGLER VED VAREN

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi oss melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Har du en reklamasjon på et produkt du har kjøpt hos oss, ta snarest kontakt med vår kundeservice per e-post.

SKADET FORSENDELSE
Hvis kjøpet mottar en forsendelse fra oss som har blitt skadet, må kjøper kontakte oss snarest, senest innen 2 dager etter mottak av pakken.

KONFLIKTLØSNING

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Skintique vil følge vedtak Forbrukertvistutvalget fatter. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.

RETURER

Du må avtale retur med oss på forhånd. Returer som ikke er forhåndsmeldt til vår kundeservice, vil ikke bli akseptert. Returer kan ikke leveres i butikk.

Returadresse vil så gis gjennom kommunikasjonskanal.

Returproduktene skal være ubrukt med ubrutt emballasje.

COPYRIGHT

Innhold på Skintiques sine nettsider er Elite Cosmetics AS sin eiendom. Dette innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelser av produktene, bilder/grafikk, design og layout, og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Skintique.

FORCE MAJEURE

Med force majeure menes ekstraordinære hendelser som er utenfor partenes kontroll. Eksempler på dette er naturkatastrofer, flom, krig, opprør, streik osv. Denne klausulen løser Skintique fra ansvaret for forpliktelser som Skintique ikke er i stand til å gjennomføre grunnet hendelser utenfor Skintiques sin kontroll.

×